Дата13.11.2018
Размер81.5 Kb.
ТипУрок

Урока кирл\ хат\рсем: т\р\сем «Ё\в\ т\с\сем» плакат Пластинка «Ч=ваш кадрил\»



Ё\р-пин т\р\ ё\ршыв\

Т\ллев\сем:

1)Ё\в\ т\с\семпе паллаштарасси

2)В\реннине аса илесси, ёир\плетесси

3)Ачасен тавракур=мне аталантарасси.

Т=ван хал=ха юратма в\рентесси


Урока кирл\ хат\рсем:

1)Т\р\сем

2) «Ё\в\ т\с\сем» плакат

3) Пластинка «Ч=ваш кадрил\»

4)Аккордеон

5) Ч=ваш тумтир\сем


Урок план\

I Х=насене ыр= сунса ё=к=р-т=варпа к\тсе илесси


IIЁ\н\ тем=па паллаштарасси

-Ачасем, эпир паян ё\р-пин т\р\ ё\ршывне каятп=р

-Ребята, куда мы отправимся сегодня? (доска ёинче «Ё\р-пин ё\ршыв\» плакат)
IIIЁантал=к ёинчен калаёни
IV «Илемл\ ч=ваш т\рри» с=в= (учитель вулать)

-М\нле =нланат=р ёак предложенине?

Ребята, я вам сегодня расскажу о чувашской вышивке и покажу некоторые работы.

Давным-давно на берегу реки Волги поселились чуваши. Они были очень трудолюбивыми. С детства их учили какому-нибудь мастерству. Девочек с 4-5 лет учили вышивать. А к 14-15 годам она становилась настоящей рукодельницей. Узоры вышивали на полотенцах, на платках, на занавесках. (Показ рисунков)

-Ребята, а какого цвета больше на узорах?

_Красного.

-Хотите узнать, почему?

Существует такая легенда. Давным-давно было три солнца. На земле было так тепло, так светло. Но злые люди приказали охотнику Казяла потушить 2 солнца. Тогда и третье солнышко исчезло. Стало холодно, завыли метели. Тут-то и задумались люди, как вернуть солнышко? Мудрые люди велели везде вышивать три солнца. Но они получились неяркие. Тогда охотник Казял отрезал свою руку и облил кровью узоры, и они стали яркими. Солнышко увидело их и вернулось. Вот почему в чувашских узорах много красного цвета.


V «Ч=ваш т\ррисем» плакатпа \ёлесси

-Х\рача м\н-м\н т=х=нн=?

Т\р\семпе \ёлесси


  1. учитель вулать, =нлантарать

  2. ачасем вулаёё\

  3. ъкерсе илесси

VI Кану в=х=ч\ (пластинка «Ч=ваш кадрил\», хусканусем т=васси)


VII К\некепе \ёлесси

1)юпари с=махсене вуласси

2)предложенисем т=васси
VIII Х\рсем в=ййа тухни
IX Кун й\ркине аса илесси:

(Учитель)-т=р

(ачасем) - т=рат=п

Выр=н пуётар - выр=н пуётарат=п

Зарядка ту - зарядка т=ват=п

Ё=в=н - ё=в=нат=п

Т=х=н - т=х=нат=п

Апат ёи – апат ёиет\п

Шкула кай – шкула каят=п
X П\т\млетъ

- Ачасем, эпир =ёта пулт=м=р? Где мы сегодня побывали?

- Ч=ваш т\ррисем хитре-и?
XI Оценка лартасси

XII Киле \ё (т\рл\ япаласем ч=ваш т\ррисемпе ъкерсе килесси)

Елк=на хат\рленетп\р

Урок т\ллев\сем:1)Ачасене калава, с=вва

илемл\ вулама в\рентесси

2)Ачсен пуплевне аталантарасси

3)Т=р=шулл= пулма, х=йсен пултарул=хне аталантарма хавхалантарасси
Урока кирл\ хат\рсем:1)диск(ъкерч\к «Елк=ра»,ч=р=ш туратти,

автан, юр п\рчисем)

2)х=насем: Х\л Мучи, Юр пике
Урок план\

I.Сывл=х сунни

II.Дежурн=йпа калаёни:

-Паян класра кам дежурн=й?

-Класра кам ёук?

-Паян урамра сив\ е =ш=?

- Х\вел п=хать-и

-Тъпе таса е п\л\тл\?

-Ёил в\рет-и?

-Юр ё=вать-и?

-Йыв=ёсем м\нле?
III.Ё\н\ тем=па \ёлесси:

1.Ум\нхи калаёу:

-Ачасем, м\нле йыв=ё х\лле те ёулла та сим\с?

-Т\р\с,ч=р=ш тата хыр.

(ч=р=ш тураттине к=тартмалла)

-Ку м\н?


-Как вы думаете, почему я принесла эту веточку и такую нарядную

-Как будет Новый год по-чувашски?

-А почему на веточке сидит петух?(Автан ёул\)

-Как будет год петуха по-чувашски?


Ё\н\ тем=па \ёлесси

-Паян эпир урокра Ё\н\ ёул ёинчен калав вул=п=р,юр=па палаш=п=р.(куёарасси)

Урокра тата сире вали п\ч\к сюрприз пулать

Калавпа \ёлесси

1)словарь \ё\

Тавра- вокруг

Часрах-скорее(х=в=ртрах)

Алла-алл=н тыт=нса-взявшись за руки

(=мах майлаш=в\сем тупасси)

2)калава илемл\ вуласси

-Ку калав м\н ёинчен?

3)ачасем х=йсем т\лл\н вуласси

4)саспа вуласси

5)ыйтусемпе \ёлесси:

-Часах м\н ёитет?

-Шкула м\н илсе килеёё\?

-Ачасем елка тавра м\н т=ваёё\?

-Ачасем Кама к\теёё\?


IV.Кану в=х=ч\

V.Ёыру \ё\

САВ+НАТ+П САВ+НАТП+Р

ЭП/ ЮРЛА… ЭПИР ЮРЛА…

ТАШЛА… ТАШЛА…

1.=нлантарасси

2.ёырасси

3.т\р\слесси


VI.Х=насем килни

-В прочитанном нами рассказе дети кого ждали?

вы хотите,чтобы к вам на урок пришли Дед мороз и Снегурочка?

Давайте позовем.

-Х\л Мучи кил кунта! Юр пике кил кунта!

(килеёё\)


Х\л Мучи:Сыв=-и, ачасем?

Юр пике: Сыв=-и, юлташсем?


Х\л мучи:Эп\килт\м аякран

Сив ё\ртен, ёурё\ртен

Манпа п\рле Юр пике

Килсе ёитр\, ачасем.

Юр пике:Х\л Мучи ачасене

Сав=нма ч\нет

С=в=, юр= калама

В=й= выляма.

Х\л мучи:Айт=р-ха в=й= выляр. Эп\ юр п\рчисем илсе килт\м. Кашни юр п\рчи ёинче т\рл\рен \ёсем.Ёав \ёсене сир\н т\р\с тумалла.Т\р\с тусан, п\ч\к парне парат=п.

(Юр пике выр=сла куёарать)

/ёсем:

1.Елка с=махра миёе саспалли?



2.Ёак саспаллисенчен с=мах т=в=р.

РЮКПИЕ


3.Тупс=мне кала

Сав=нать ача=п=чи

К\ёех ёит\...(Х\л Мучи)

4. «Х\лле» с=махпа 5 с=мах кала.

(тупс=м\сене п\лекен\сене п\ч\к парнесем)

Юр пике: Айт=р,теп\р в=й= выляр.Эп\ с=махсем калат=п. С=мах «Х\лле» тем=па пулсан, ал= ёуп=р, ёук пулсан, Лар=р.

Маттур, ачасем, аван \ёлер\р, ёав=нпа эп\ сире валли юр= илсе килт\м. Итлесе п=х=р.
-Сире юр= кил\шр\-и?
Х\л Мучи:Пир\н кайма в=х=т ёитр\.

Юр Пике: Сыв= пул=р, ачасем!

Х\л Мучи:Сыв= пул=р.
Юр=па \ёлесси:

1.Ачасем х=йсем т\лл\н вулаёё\

2.Саспа вулаёё\

3.Ыйтусемпе \ёлесси:

-Х\л Мучи м\н тума ч\нет?(куёарасси)

-Х\л Мучи м\н илсе килн\?

-Переведите последний куплет.
VIIIП\т\млетъ

-Паян урокра м\н ёинчен калаёр=м=р?

-Ачасе Ё\н\ ёулта Кама к\теёё\?
IX.Оценка лартасси

X.Киле \ё парасси(с=вва в\ренсе килесси,ё\н\ ёул костюм\сене ъкерсе килесси)

Тил\ тус пурн=ё\нчен
Урок т\ллев\сем:1.Юмаха =нланасси, рольпе вулама

х=н=хтарасси. Кампа? м\нпе? Ыйтусем-

пе паллаштарасси

2. Ачасен пуплевне аталантарасси

3.Ёынн=н характерне уяма п\лесси.

Ёынн=н характер\н м\нле паллисем

пурн=ёра кирли ёинчен =нлантарасси

Урока кирл\ хат\рсем:1)к\неке «Ч=ваш с=мах\» 4кл.

2) юмах персонаж\сем
Урок план\
I.Сывл=х сунни

II.(К\в\ ян=рать)

Урок темипе паллаштарни

-Ачасем, паян урокра эпир юмах вул=п=р. Юмах «Тил\ тус пурн=ё\нчен» ятл=. Ку юмаха О.Воробьева ёырн=. Юмаха вулама пуёличчен малтан театра кайса кил\п\р. Куёсене хупатп=р.(К\в\ ян=рать) Куёсене уёатп=р.


Юмахри персонажсем килни.Ик\ тил\ в\сем хушшинче

-Ачасем, п=х=р-ха кунта ик\ тил\. Х=ш\ в\сенчен юмахра вылять-ши?

Тил\сем тавлашаёё\:

-Эп\ вылят=п

-Ёук, эп\ вылят=п.

-Ан тавлаш=р. Сире п\ч\к \ё парат=п. Паянхи ёантал=к ёинчен калав т=в=р. Кам нумайрах та т\р\с калать, ёав юмахра вылять. Ачасем, айт=р-ха в\сене т\р\слер.(карточк=семпе т\р\слеёё\)

Хал\ юмах п=х=п=р.
Ыйтусемпе \ёлесси

-Сире юмах кил\шр\-и?

-Ку юмахра кам-кам выляр\?
К\некери юмаха вуласси, ыйтусемпе \ёлесси, рольпе вуласси

-Тил\ тус =ёта ёърет?

-+на кам ас=рхать?

-Тил\ ял х\ррине ёитсен м\не курать

-Унта м\н килет?

-Ч=х м\не ч\нет?

-Автан м\не ч\нет?

-Хампур автана х=тарать-и?

-Тил\ м\нле ч\рчун?

-Хампур м\нле ч\рчун?


III.Кану в=х=ч\
IV.Х=на килни(рогатк=па ручк=на перет, меч\к ёинче ларать)

-Ак м\нле ку х\р ача,

Ручк=па перкелешет.

Меч\к ёинче в=л ларать.

Айт=р-ха, ачасе, =са в\рентер.

Япалапа т\р\с ус= курма в\рентер (куёарасси)

-Лар, ёак=нта.

Т\р\с ус= курма, калама пире ёак ыйтусем пул=шаёё\:

КАМПА? М/НПЕ?

(с кем? кем?) (с чем? чем?)

-Лиса в сказке с кем повстречалась? М\нпе?-ч=хпа

С кем я разговаривала? Кампа калаён=?-Лен=па

-Эс\ кампа ларат=н?

-Саш=па


-Ручк=па м\н т=ваёё\?-ёыраёё\

-Меч\кпе м\н т=ваёё\?-выляёё\

К\нери \ёе пурн=ёласси, куёарасси, ёырасси: м\нпе …?

Й\ппе ё\леёё\

Пурт=па касаёё\

Ш=п=рпа ш=лаёё\

Каш=кпа ёиеёё\

П=чк=па татаёё\

Ё\ё\пе касаёё\

Хач=па касаёё\

Щетк=па тасатаёё\
Кашни япалан х=й\н \ё\ пур, ёав=нпа ёакна ялан асра тытмалла.

-Кил\шет\н-и тус?

Сыв= пул.

IV.Таблиц=ри правил=на вуласси.

V.Киле \ё (с.107, 9 \ё)

VI.П\т\млетъ

-Сире урокра м\н кил\шр\?

-Тил\ м\нле?



-Хампур?

Человеку в жизни нужны и хитрость и храбрость.

Коьрта
Контакты

    Главная страница


Урока кирл\ хат\рсем: т\р\сем «Ё\в\ т\с\сем» плакат Пластинка «Ч=ваш кадрил\»